Behandling av personuppgifter

För oss är personlig integritet viktigt. Vi eftersträvar en hög nivå av dataskydd och följer dataskyddsförordningen, GDPR. I denna policy förklarar vi hur vi samlar in och använder personuppgifter. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter. Kontaktuppgifter står sist i denna text.

Vad är en personuppgift och vad är en behandling av personuppgifter?

Personuppgifter är alla uppgifter om en levande fysisk person som direkt eller indirekt kan kopplas till den personen. Det handlar inte bara om namn och personnummer utan även om till exempel bilder och e-postadresser. Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna i IT-systemen, oavsett om det handlar om mobila enheter eller datorer. Det handlar om till exempel insamling, registrering, strukturering, lagring, bearbetning och överföring. I vissa fall kan även manuella register omfattas.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför?

Vi behandlar i huvudsak ditt namn och din e-mailadress vid kontakt via e-post/ formulär på hemsidan. Om du har frågor om hur vi behandlar personuppgifter kontakta skolledare/ verksamhetschef Jakob Sträng, mobil, 076-0108555 eller e-post, jakob.strang@virestadsfriskola.se

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vad är dina rättigheter som registrerad?

mobil, 076-0108555 eller e-post, jakob.strang@virestadsfriskola.se

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vad är dina rättigheter som registrerad?

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få tillgång till information om att webbplatsen innehåller kakor och ändamålet med användningen av kakor. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att kakor används samt information om hur man kan välja bort dem.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål.  Vad är dina rättigheter som registrerad? Som registrerad har du enligt gällande lagstiftning ett antal rättigheter. Du har rätt till att få ett utdrag som visar vilka personuppgifter vi har registrerade om dig. Du kan begära rättelse av felaktiga uppgifter och i vissa fall radering.

Kontakta oss vid frågor om hur vi behandlar personuppgifter

Om du har frågor om hur vi behandlar personuppgifter kontakta skolledare/ verksamhetschef Jakob Sträng, mobil, 076-0108555 eller e-post, jakob.strang@virestadsfriskola.se Vi kan komma att göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av integritetspolicyn finns alltid här på webbplatsen.

Pehr Hörbergs väg 14, 343 73 Virestad

Pehr Hörbergs väg 14, 343 73 Virestad